צ׳אפדה דיאמנטינה ברזיל

 

צ׳אפדה דיאמנטינה ברזיל

5 ינואר 2022

טרק במשך מספר ימים עם לינה אצל המקומיים בשמורת הטבע המדהימה בברזיל היא גולת הכותרת של המקום וכמובן אחת הכוונות שלי להכיר את המקום דרך חוויה מאתגרת כזאת. אף אחד לא הכין אותי לסיטואציה של טרקרים מנוסים ותנאי שטח מאתגרים במיוחד. 

בשבועיים האחרונים ירד גשם מבול בצ׳אפדה כזה שיצר שטפונות וסחיפות אדמה וכמובן מילא את הנהרות והמפלים במים שוצפים, מבחינת המקומיים זה זמן מצוין להכיר את שמורת הטבע על נחליה מפליה והעוצמה הירוקה שלה.

למרות שטיילתי באזור במספר אתרים היה זה במסגרת יום אחד של להגיע ברכב קרוב לאתר לערוך הליכה קצרה להתרשם לצלם ולחזור לרכב.

התשוקה שבערה בי לערוך טרק אמיתי לשהות בלב השמורה בבתים של האנשים שחיים שם להתעטף בעוצמות של הטבע בנהרות הגועשים ובהרים המקיפים לראות כוכבים נוצצים ולהיות אחד עם העוצמה של הטבע

בלנסויס העיירה שבה גרה כבר כמה שבועות יש כמה סוכנויות טיולים שמארגנים טרקים כאלה עם ג’יפים מתאימים ,מדריכים מנוסים וסגירות של לינה וארוחות עם המקומיים שגרים בטבע.

עופר הישראלי מסוכנות זןטור הציע אחד כזה לשלושה ימים למקום שנקרא עמק הפטי Vale du pati

הכל התארגן בשיא המקצועיות ונסענו לשמורה עם תרמיל קטן ומים כל השאר התנהל ע״י הסוכנות עצמה בשיא המקצועיות

המקום מדהים ביופיו ניתן להגיע אליו רק בהליכה הטרק מיועד לא רק למטיבי לכת אלא ליוצאי סיירת מטכ״ל העליות הקשות והירידות התלולות זרועות באבנים וסלעים ענקיים והרבה מים ובוץ טובעני שקשור לגשם שירד לאחרונה מרשת את כל השבילים

למרות שהצטיידתי בנעלי הליכה מקצועיות עדיין הברכיים שלי לא שרדו את הירידות האלה והברך הרגישה זעקה , בכל אופן ככל שנהיה יותר ויותר קשה עדיין הנוף העוצמתי מפצה ומקום הלינה מושקע ומפנק למרות שהגישה אליו מבחינת ציוד ומזון משקאות נעשה רק באמצעות סוסי וחמורי משא.

לא ביררתי עד הסוף מה מצב השטח והמסלול המיועד ולא דמיינתי אפילו במעט את הקושי העצום הכרוך בהליכה בו הקבוצה מורכבת מצעירים בכושר רב שרצים קדימה וגם מטרקרים מרחבי העולם שזו להם דרך חיים.

העמק שופע פארמקלצר מהסוג שקיים כאן מאות שנים מטעי בננות קפה עצי פרי ערוגות ירוקים וירקות ומלא בתים פזורים של משפחות בודדות שהחליטו להשאר בעמק ולחיות כדרכי אבותיהם.

הירח בנסיגה וזה זמן מצוין לצפות במליון כוכבים וגם כאלה שנופלים עם שובל מואר , אני כותבת במיטתי באמצע דורמיטורי של מיטות לאורחי הקבוצה ,שנים לא ישנתי בדורמיטורי ,המים היו קפואים במקלחת ונזכרתי בשיטת ווים הוף המטפלת באדם ובנשימות שלו שלא היו משהו בעליות והצלחתי להינות ולהתמסר לקור הזה.

כל ערב אחרי ארוחת הערב אצל המשפחה המארחת כולם נוחתים במיטות לשנת ישרים לאחר מאמץ. אבל באחד הערבים היתה הפתעה מדהימה . מסיבת סילבסטר מקומית . הברזילאים יודעים לחגוג וזה אוטנטי וכל כך מחובר להם לגוף לשיר לנגן ולרקוד. נכחתי במסיבה מטריפה שבה הגיעו כל תושבי העמק עם כלי הנגינה שלהם האלכוהול נשפך כמים .ריקודי הפוהו המיוחדים למקום ושירת החוגגים היתה מרגשת במיוחד . קשה לתאר במילים את הזרימה המופלאה של אוטנטיות מקומית . 

ציפי מוסרי

לעמוד הבלוג שלי : כנס

לאתר שלי:

תגובות


פוסטים נוספים


freedom 24.01.2024

ריבונות

אתה מחליט , אתה הריבון ואף אחד לעולם לא יקח ממך את מה שלא תסכים לוותר עליו.

freedom 20.01.2024

אסטרולוגיה של שינוי

הסיפור הקוסמי שמתחיל החודש ימשיך להתפתח במהלך עשרים השנים הבאות, לחשוף אמיתות עמוקות ולזרז שינויים מסיביים ברמה האישית והקולקטיבית.

freedom 20.01.2024

היסטוריה של מהפכות והגאולה

אנחנו בדרך לעידן חדש, לצורת חיים חדשה , לשינוי אקספוננציאלי ורב מימדי, לחוסר ריכוזיות. כדי להערך לשינוי הגדול כדאי לחזק.

freedom 20.01.2024

חזרה למקור האלוהי

נולדה עבורינו עכשיו הזדמנות נדירה להתחבר ישירות למקור האלוהי, להפרד מהעידן של הכאוס, הסבל, הדואליות וההפרדה ,ולחזור לעידן של השמחה.

דילוג לתוכן